שר החוץ הצהיר: נתמוך ביוזמת השלום של אוקראינה

שלמה ריזל No Comments on שר החוץ הצהיר: נתמוך ביוזמת השלום של אוקראינה

שר החוץ אלי כהן הצהיר בביקורו באוקראינה: "ישראל תתמוך ביוזמת השלום של אוקראינה באו"ם בשבוע הבא"

צילום: שלומי אמסלם
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר החוץ אלי כהן ועמיתו האוקראיני מסרו בצהריים (חמישי) הצהרות משותפות לתקשורת, במסגרת ביקורו של השר כהן במדינה. שר החוץ הישראלי הצהיר כי ישראל תתמוך ביוזמת השלום של קייב שתוצג בשבוע הבא.

"הגעתי היום לקייב, בשם ממשלת ישראל והעם הישראלי כדי להפגין את הסולידריות העמוקה שלנו עם אוקראינה", פתח השר כהן בהצהרה. "ביקרתי הבוקר בבוצ'ה, התמונות הטרגיות עדיין טבועות בליבי, ישראל עומדת איתנה נגד הרג אזרחים חפים מפשע.

"בהמשך הבוקר קיימנו טקס מיוחד בבאבי יאר, מקום קדוש בהיסטוריה ההדדית שלנו. חשוב לכולנו לזכור את הזוועה ואת ייחודה של השואה. בנימה אישית, כשר החוץ של מדינת ישראל וכנציג העם הישראלי הביקור הזה חשוב לא פחות משהוא מרגש.

"ישראל, כאמור, עומדת איתנה בסולידריות עם העם באוקראינה ונשארת מחויבת לריבונותה ולשלמותה הטריטוריאלית של אוקראינה. שיתפתי את שר החוץ קולבה שישראל תתמוך ביוזמת השלום של אוקראינה באו"ם בשבוע הבא.

"ביקורי כאן בקייב היום הוא עדות נוספת לתמיכתנו המתמשכת בעם האוקראיני. בשנה האחרונה סיפקה ישראל סיוע הומניטרי משמעותי לאוקראינה, כולל הקמת בית חולים שדה שלנו, "כוכב נוצץ" (כוכב מאיר), שטיפל ביותר מ-7,000 חולים.
קיבלנו וטיפלנו גם במאות אוקראינים חולים ופצועים בבתי החולים שלנו.

"חלקנו את החוויה שלנו באמצעות 'מש"ב', הסוכנות הישראלית לשיתוף פעולה בינלאומי, המעניקה הכשרה לאלפי אנשי מקצוע אוקראינים בתחומי ניהול מצבי חירום והתמודדות עם רווחה ופוסט טראומה.

"אני גאה לעמוד לצד אוקראינה מול זמנים מאתגרים אלה, וישראל מחויבת להמשיך את תמיכתנו בחודשים ובשנים הבאות.
אנחנו הולכים לתמוך ולעזור לאשר עד 200 מיליון דולר לפרויקטים ישראליים בתשתיות בריאות ואזרחיות באוקראינה. שמחתי לעדכן כי נסייע לאוקראינה בפיתוח מערכת התרעה מוקדמת חכמה.

"אני גם רוצה לנצל את ההזדמנות הזאת כדי להצטרף לשר קולבה בהוקעת הפעולות ההרסניות של איראן שהתפשטו לאוקראינה לאחרונה, גרמו לטרור ולכאוס והרגו חפים מפשע. זוהי תזכורת נוספת לעובדה שאיראן מהווה איום לא רק על מדינה זו, אלא על אירופה כולה. כולנו צריכים לשלוח מסר ברור מכאן, יש לעצור את פעולות הטרור של איראן.

"אנו עומדים לצד ידידינו האוקראינים בקריאה לתגובה מאוחדת לאיום ההדדי הזה של הטרור האיראני ונעבוד יחד בכל הרמות ובכל פלטפורמה בינלאומית על מנת להבטיח את שלומם וביטחונם של אזורנו.

"תודה לך, השר קולבה, על האירוח ועל הדיונים הפוריים שהיו לנו היום. אני בטוח שנשמור על הקשר החשוב הזה בינינו לעתים קרובות יותר מעכשיו".

שר החוץ האוקראיני דמיטרי קולבה אמר: "שמח מאד לקבל בקייב את עמיתי מישראל, אלי כהן. הוא גם חבר והנציג הראשון מאזור המזה"ת שהגיע לכאן, והנציג הראשון של ממשלת ישראל החדשה. זה גם הביקור הראשון שלו בתור שר חוץ. הביקור שלו זכה לתשומת לב רבה.

"הביקורים בבוצ'ה ובאתר הטבח בבאבי יאר מוכיחים שהרשע והשנאה על רקע אתני הם אותו הדבר. הזכרון טרגי מוכיח שצריך לחסל את הרוע בסנקציות ונשק וקואליציה של מדינות.

"היתה לנו שיחה כנה מאד. ניהלנו את המשא ומתן פנים אל פנים. כנות חשובה לבניית אמון כי רק עם אמון אפשר לקבל החלטות קשות.

"הצגתי בפני השר את נוסחת השלום של זלנסקי, שבה האו"ם אמור בחודש הבא. ישראל יודעת טוב יותר מאיתנו אפילו, כי היא נלחמת עשורים. שלום הוגן יכול להתקיים כשאתה חזק מספיק כדי להגן עליו. יש ביננו הבנה מלאה.

"תודה על הסיוע הומניטרי שישראל העניקה. לממשלה לעסקים ולעם על התמיכה. במיוחד למתנדבים שהגיעו מהיום הראשון והעניקו ציוד, ותמיכה פסיכולוגית. אנחנו נזכור זאת. סיוע הומניטרי חשוב כדי שננצח. אחרת אין כל טעם.

"לכן היום שוחחנו לא רק סיוע הומיניטרי אלא גם על דברים נוספים. ישראל מכירה היטב על הדרישות שלנו שהגשנו לממשלה הקודמת ולנוכחית. נמתין כעת להחלטה. אני מרוצה מהפגישה ומכך ששר החוץ הגיע לביקור מהר יותר ממה שהבטיח לי. אין שום סיבה הגיונית שישראל ואוקראינה לא יעמדו כתף אל כתף עכשיו ובעתיד ולעולם".



0 תגובות